Yksi markkinoinnin peruspilareista on hyvä sisältö

Markkinointi alkaa ydinviestistä ja sen ympärille rakennetusta hyvästä sisällöstä. Mitä palveluja tarjoat, mitkä ovat tuotteitasi, keitä ovat tyypilliset asiakkaasi ja miksi valita juuri sinun yrityksesi?

Ydinviesti joka osuu ja uppoaa

Ydinviesti tiivistää yrityksesi olemassaolon tarkoituksen ja luo perustan markkinoinnille. Hyvällä ydinviestillä kerrot potentiaalisille asiakkaillesi tehokkaasti mitä teet, kenelle ja miksi olisit hyvä valinta.

Ydinviestin tulisi olla mahdollisimman selkeä ja ytimekäs. Haittaa ei olisi myöskään persoonallisuudesta, jonka avulla viestisi jää paremmin lukijan mieleen. Osuvilla kuvilla ja muulla visuaalisella sisällöllä saadaan vielä lisättyä viestin vaikuttavuutta.

Harmittavan usein yrityksen ydinviestiä saa etsiä kissojen ja koirien kanssa. Sivustoja on toteutettu enemmän muotivirtauksia seuraten kuin käyttäjäystävällisyyttä silmälläpitäen. Tämä saattaa vaikuttaa hienolta mutta palveleeko se potentiaalista asiakasta?

Tunne asiakkaasi

Laadukas sisältö vakuuttaa ja herättää potentiaalisten asiakkaiden huomion. Onnistuessaan se antaa mahdollisuuden seuraavaan vaiheeseen, eli palvelun tarvitsijan yhteydenottoon. Jotta tämä tapahtuisi, kannattaa sisältöä miettiä huolella. Seuraava muistilista on hyvä pitää mielessä:

Tunnista tyypilliset asiakkaasi ja viesti sen mukaisesti. Mikäli sinulla on jo vakiintunut asiakaskunta, kannattaa analysoida tarkemmin seikkoja, joilla he ovat yrityksesi jo valinneet. Mikäli olet uusi yrittäjä, voit miettiä kohderyhmää ja heidän ostokäyttäytymistään esimerkiksi analysoimalla kilpailijoiden toimintaa.

Pysy totuudessa. Netti antaa mahdollisuuden olla kotisivujen ja muun mainosmateriaalin kautta lähes kaiken osaaja. Kuitenkin asioista kannattaa kertoa kuten ne ovat. Se luo luottamusta. Pettynyt asiakas on huonoin tapa mainostaa.

Ymmärrä asiakkaan tarpeet ja pyri antamaan vastauksia hänen mahdollisiin ongelmiinsa. Liian usein kirjoitetaan sisältöä, joka ei näytä laaditun kohderyhmälle. Tällöin lukija saattaa vieraantua aiheesta.

Viesti asiakaskunnan käyttämällä tyylillä. Tällöin lukija tuntee olonsa kotoisaksi, jolloin kynnys yhteydenottoon on mahdollisimman matala. Esimerkiksi liian elegantit sanat tai vaikeat lyhenteet saatetaan kokea vieraannuttavina. Kannattaakin pohtia toimiiko tyyli, vai voiko se jopa karkottaa potentiaalisia asiakkaita.

Miten voimme olla avuksi

Kiireiden keskellä ei välttämättä ole aikaa sopivan sisällön tuottamiseen.  Toisaalta joskus ulkopuolinen saattaa auttaa selventämään ja kiteyttämään yrityksen viestiä mahdollisille asiakkaille. Meillä on paljon kokemusta tekstin ja muun sisällön tuottamisesta. Muuta sisältöä ovat mm. tavalliset valokuvat, ilmakuvat ja videot. Laita rohkeasti viestiä ja kysy niin katsotaan missä voisimme olla mukana.

Segmenta Oy

Y-tunnus: 2765722-1

Salmirannankuja 40

41370 Kuusa

Ota yhteyttä

Sähköposti

info@segmenta.fi

Yhteydenottolomake

Lähetä viesti

Käytämme kolmansien osapuolten evästeitä suojaamaan yhteydenottolomaketta roskapostilta (Google ReCaptcha).